Czym jest audyt social media? Dowiedz się z tego wpisu!
Audyt social media zawiera informacje analizujące jak firma korzysta z mediów społecznościowych i co należy ulepszyć.
Pierwszym etapem przygotowania audytu jest analiza obecności firmy w social media. Z jakich kanałów komunikacji firma korzysta? Czy ma bloga? Czy ma fanpage’a? Twittera? Pinteresta? Instagram? Jej pracownicy udzielają się na forach internetowych? Czy klienci dyskutują na temat firmy w social media?
Po zdobyciu informacji na ten temat sprawdzamy w jakim stopniu firma faktycznie korzysta z określonych kanałów komunikacji. Czy blog jest prowadzony systematycznie? Czy Pinterest jest aktualizowany sporadycznie? Czy pracownicy odpowiadają na pytania klientów w social media w rozsądnym czasie i rzetelnie?
W następnym etapie należy ustalić czy nasze komunikaty docierają do odpowiedniej grupy docelowej. Sprawdzamy więc, czy demografia fanów odpowiada tej, w której znajdują się nasi potencjalni klienci.
Gdy mamy to już ustalone sprawdzamy czy komunikaty są odpowiednio dopasowane do grupy docelowej (styl języka itp.) oraz czy komunikaty służą realizacji celów firmy. Oczywiście w przypadku social media trzeba wziąć pod uwagę mix treści: angażujące i konwertujące. Każda z tych grup jest równoważna.
Następnie sprawdzamy statystyki. Ile osób z kanałów social media trafia na stronę internetową. W jaki sposób social media wspomagają realizację celów np. rejestracji czy zakupu?
Na koniec gdy mamy komplet danych porównujemy wyniki z działaniami konkurencji, aby ustalić w czym jesteśmy lepsi, a jakie obszary mogłyby zostać ulepszone.
Konkluzje audytu pozwalają usprawnić komunikację marki w social media i ukierunkować ją bardziej na realizację celów firmy.
Comentários