top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Czy przepowiednie na temat social media z 2010 roku sprawdziły się?

Co przyniosły ostatnie trzy lata i przyniosą kolejne 3 w social media? Dowiedz się z tego tekstu.


Freddie Lacker w 2010 roku spróbował przewidzieć jak rozwiną się social media w ciągu dwóch lat od 2010 roku. Oto jego prezentacja:

Czy sprawdziły się one? Sprawdźmy:

  1. informacje w czasie rzeczywistym nie wyświetlają się w Google,

  2. ocenianie produktów zyskuje na popularności, ale to wciąż nie jest główny trend,

  3. agregacja treści nadal nie jest tak skuteczna jak moglibyśmy chcieć,

  4. augmented reality nadal jest w powijakach,

  5. organizowanie i filtrowanie treści nadal nie jest łatwe,

  6. decentralizacja social media nie nastąpiła, Facebook nadal jest nr. 1,

  7. Google Wave się skończyło,

  8. wirtualne światy nadal są niszowe (poza Minecraft’em),

  9. nie ma większych problemów z prywatnością niż 3 lata temu,

Sprawdziło się natomiast:

  1. powstanie botów społecznościowych i fikcyjnych kont,

  2. wzrost znaczenia indywidualnych opinii,

To co głównie uległo zmianie przez te 3 lata to wzrost znaczenia indywidualnych treści. Wobec wszechobecnego zalewu spamu każdy kto ma własne poglądy i opinie wyróżnia się znacznie na tle fabryk treści. Podejrzewam, że ten trend będzie nadal przybierał na sile.

Ciekawe co przyniosą kolejne lata w social media.

Przepowiednie Freddiego Lackera może się jeszcze nie sprawdziły, ale nadal wskazują na istotne problemy do rozwiązania w najbliższych latach. Może za dwa lata, któreś z przepowiedni się spełnią? Jak myślicie, co przyniosą następne 2 lata w social media?

4 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page