top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Google Adwords – 5 mało znanych metod optymalizacji

Dostałeś kupon na darmową reklamę w Google Adwords? Albo chcesz zoptymalizować swoją płatną kampanię reklamową? Oto 5 prostych rad, które możesz zaraz wdrożyć i sprawić, że reklama będzie tańsza i będzie dawać więcej korzyści.



Google Adwords / Websoul

1. Rozdziel wyszukiwarkę, partnerów i display

To są 3 różne kanały prowadzenia kampanii reklamowej. Jedna odbywa się przez wyszukiwarkę Google. Druga przez partnerów wyszukiwania, a więc strony, które posiadają wbudowaną wyszukiwarkę od Google. Natomiast trzeci kanał to reklamy typu display (bannery, reklamy tekstowe) na stronach partnerów reklamowych Google.

Każdy z tych kanałów reklamowych ma inne parametry CTR, CPM i CPC dlatego, aby móc optymalizować wykorzystanie budżetu lepiej jest obserwować wyniki dla nich oddzielnie. Utwórz wiec 3 różne kampanie dla tych kanałów i śledź ich konwersję osobno.

2. Rozdziel reklamę na komputery, tablety i komórki

Reklama może być serwowana zarówno użytkownikom komputerów (a więc i laptopów), tabletów i komórek. Urządzenia te różnią się funkcją i możliwościami. Wygodniej jest zamówić produkty ze sklepu na komputerze podczas gdy na komórce będzie to trudniejsze. Natomiast jeśli reklamujesz swój warsztat samochodowy w okolicy to możesz akurat zdobyć klientów reklamując się na komórki z których korzystają właściciele pojazdów, które mają awarię w czasie podróży. Dlatego rozdziel reklamę na te 3 warianty urządzeń i analizuj osobno wykorzystanie budżetu w ramach każdego z nich.

3. Bądź precyzyjny

Ogólne słowa kluczowe są drogie bo jest na nie duża konkurencja. Jednak tajemnicą poliszynela jest, że klienci wpisują długie, precyzyjne hasła do wyszukiwarki. Konkurencja na te hasła jest niska. Dlatego możesz spokojnie reklamować się na nie utrzymując niskie koszty i wysoką konwersję.

4. Rób testy A/B

Umiejętność tworzenia dobrych reklam w Adwords wymaga eksperymentowania. Do tego służą testy A/B. Stwórz dwa warianty alternatywne reklamy i zobacz, który z nich daje lepszą konwersję. Narzędzia dostępne w Adwords pomogą Ci przeprowadzić taki test. Aby osiągnąć reprezentatywne wyniki warto skupić się na testowaniu reklam na słowach kluczowych o dużym ruchu. Po zakończeniu testu ustal która reklama była lepsza i tą zostaw na stałe.

5. Używaj dokładnego dopasowania

Szerokie dopasowanie słów kluczowych powoduje, że reklama będzie wyświetlać się w często podobnych, ale zupełnie nieadekwatnych wynikach wyszukiwania. Jeśli masz czas na optymalizację reklamy to jedną z najważniejszych rzeczy jest przerzucenie się z szerokiego dopasowania na wąskie, a najlepiej dokładne. Nie musisz tego robić od razu. Możesz najpierw ustalić które hasła są wyszukiwane przez Internautów przez narzędzia udostępnione przez Google. Następnie z czasem i zdobytą wiedzą zawężaj słowa kluczowe aż nic bardziej nie da się zawęzić.

Te 5 prostych rad pozwoli Ci znacznie obniżyć koszty reklamy i zwiększyć konwersję. Bowiem w reklamę w Adwords można zainwestować sporo pieniędzy i nie mieć z tego efektów. Dopiero staranna, codzienna praca pozwala zmniejszyć koszty i skonfigurować odpowiednio reklamę.

Jak myślisz, którą z tych rad będzie najłatwiej teraz Tobie wdrożyć ? Chętnie przeczytam o tym w Twoim komentarzu.

A jeśli już wypróbowałeś parę metod, ale chcesz mieć ze swojego budżetu reklamowego jeszcze więcej klientów, napisz do nas. Chętnie pomożemy.

Ps. Nasza strona jest już dostępna w języku angielskim 🙂

4 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page