top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Nie czekaj z promocją sklepu online do 20 grudnia!

Chcesz wypromować sklep na święta? Nie warto czekać do ostatniej chwili!


Promocja e-commerce grudzień 2013 Websoul. zdj. Claudette Gallant

Według badań firmy Delloite w tym roku Polak wyda średnio 1126 złotych na święta. Aż prawie połowa (46%) Polaków ma już tak duże zaufanie do zakupów online, że planuje zdobyć prezenty właśnie tą drogą. Jest to więc idealny moment dla sklepów internetowych. Ale nie ma zbyt dużo czasu do wykorzystania. 25% osób kupi prezenty już w listopadzie, a 70% będzie miało je kupione przed 20 grudnia.

Można podejrzewać, że wiele z tych osób odkładało pieniądze przez dłuższy czas i teraz szuka dobrych okazji do zakupu prezentów. Świadomy klient obecnie korzysta w tym celu z Internetu ponieważ jeszcze ma czas na zapoznanie się z różnymi ofertami, w odróżnieniu od klienta na ostatnią chwilę. Ponadto wcześniejsze planowanie może być związane z chęcią uniknięcia problemów w dostawie tuż przed świętami. Wcześniejsze poszukiwania mogą również oznaczać, że planowane wydatki albo są wysokie, albo są efektem zakupów czynionych w imieniu większej ilości osób (np. współpracowników, rodziny itp.).

Sklepy online muszą więc już teraz wykorzystać maksymalnie możliwość dotarcia do tych osób. Zaoferowania im odpowiednich promocji i rabatów, które skłonią do decyzji, a jednocześnie spowodują, że sklep będzie mógł w bardziej płynny sposób realizować zamówienia.

Pamiętajmy też, że osoby wcześnie planujące są również osobami, które chętnie dzielą się z innymi swoimi radami na temat sklepów online i produktów wartych uwagi. Sklep musi więc przedstawić przejrzystą ofertę, dobrze opisać produkty, sposoby płatności i dostawy, aby świadomi klienci mogli podejmować odpowiednie decyzje i polecać sklep dalej.

Czekanie na ostatnią chwilę z wdrożeniem promocji online nie jest dobrym rozwiązaniem. Już teraz trzeba wzmocnić promocję wybranych produktów na Facebooku, przez newslettery, na blogach firmowych. Trzeba skonfigurować reklamy w Google, na Facebooku tak, aby były jak najlepiej stargetowane przez wiek, zainteresowania i miejsce zamieszkania. Facebook oferuje obecnie świetne rozwiązanie w zakresie mierzenia konwersji na sprzedaż z reklam. Natomiast Google pozwala tworzyć bardzo skuteczne kampanie remarketingowe. Działania te zwiększą konwersję z reklam i sprawią, że będą one bardziej opłacalne niż kampanie stworzone na podstawowych ustawieniach.

Zamów u nas uruchomienie kuponów rabatowych na Facebooku, oraz kampanię reklamową.

6 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page