top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Nowe statystyki Facebooka

Facebook uruchamia nowy system statystyk. Jako jeden z beta-testerów dzielę się swoimi wrażeniami.


Statystyki strony na Facebooku były do tej pory dosyć przydatne, jednak podobnie jak system Facebook Ads daleko było im do atrakcyjności wizualnej i przejrzystości, której moglibyśmy po Facebooku oczekiwać:


Teraz jednak zespół stojący za rozwojem Facebooka zaczyna dbać o wrażenia właścicieli stron społecznościowych. Póki co jedynie garstka osób ma dostęp do nowych statystyk. W sieci znalazłem zaledwie dwie osoby, które zrelacjonowały swoje wrażenia z nich: Jenni Malley z The Social Penguin i Priscila Fago z Discas Blogger.

Pierwsze co się rzuca w oczy to o wiele przyjemniejszy design statystyk:


Polub, aby czytać dalej:

[like-gate]

Na stronie podsumowania możemy szybko zobaczyć postępy w zdobywaniu lajków, zasięgu i zaangażowania oraz porównać je z poprzednim tygodniem.

Również lista najpopularniejszych postów została ulepszona. Zawiera teraz przejrzystsze słupki lajków, komentarzy i udostępnień oraz informację o rodzaju postu:


Z kolei na liście „Page” znajdziemy informacje o tym skąd pochodzą nasi fani i jaki jest udział źródeł fanów w ich całkowitej liczbie:


Z nowości bardzo podoba mi się zestawienie rodzajów postów i stopnia zaangażowania jakie uzyskują. Dane te różnią się w pewnym stopniu w zależności od fanpage’a, więc teraz każdy social media manager będzie mógł lepiej dobierać typy postów w celu osiągnięcia najlepszych efektów:


Kolejna rzecz, która mi się podoba to łatwy dostęp do informacji o ukryciu postów. Jest to szczególnie ważna informacja, ponieważ możemy szybko ustalić, które posty nie podobają się fanom, zanim zdecydują się oni na odlubienie fanpage’a:


Facebook zdecydował się również na zmianę prezentacji demografii fanów. Do tej pory ustalenie cech charakterystycznych grupy docelowej było utrudnione biorąc pod uwagę, że Facebook jako taki przyciąga grupy wiekowe w różnym stopniu. Dlatego ustalenie, które grupy szczególnie interesują się fanpage’m wymagało analiz porównawczych. Teraz na jednym wykresie mamy naszą demografię pokazaną na tle średniej demograficznej Facebooka:


Wiele osób zadaje sobie pytanie jaki czas jest najlepszy na publikowanie treści. Facebook zdecydował się pomóc w tej kwestii i wyświetla statystyki dzienne z podziałem na godziny oraz z podziałem na dnie tygodnia, tak aby ustalić optymalny harmonogram wpisów:


Póki co ta funkcja nie działa dobrze, ponieważ statystyki prezentowane na grafach są błędne, ale na tak wczesnym etapie rozwoju nowych statystyk nie ma co narzekać.

Podsumowując nowe statystyki dadzą lepszy wgląd w najbardziej istotne informacje o fanpage’u. Teraz trzeba poczekać, aż zostaną włączone na wszystkich fanpage’ach.

Kiedy to nastąpi? Tego nie wiadomo. Facebook zapowiedział na początku roku wprowadzenie Graph Searchu. Jego globalne wdrożenie jednak się opóźnia. Wbrew informacjom, które opublikowały polskie media graph search nie jest jeszcze dostępny dla wszystkich użytkowników, a jedynie dla mieszkańców USA.

Oprócz tego od pewnego czasu Facebook zapowiada również wprowadzenie nowego wyglądu tablic, które mają uwydatnić zdjęcia i sprawić, że serwis będzie bardziej atrakcyjny, bardziej w kierunku Google+, czy stylistyki Pinteresta czy w końcu Twittera.

Kolejna zmiana, którą wprowadził na szybko Facebook to tagi, które w końcu robią z serwisu miejsce posiadające komplet funkcji znanych z mikroblogów takich jak Twitter, czy serwisów społecznościowych jak Instagram.

Zmiany takie jak tagi można wprowadzić szybko, ale nie sądzę, żeby Facebook decydował się na wdrażanie na szybko zmian w wystroju, raz po stronie użytkowników, a innym razem po stronie właścicieli stron, ponieważ spowodowałoby to zbyt dużą niespójność.

Nie mówiąc już o tym, że takie rzeczy jak tagi czy Graph Search po prostu nie mają swojego miejsca w dosyć zagraconym interfejsie Facebooka, a są na tyle istotne, że powinny być lepiej wyeksponowane.

W związku z tym przypuszczam, że Facebook postara się równolegle wdrożyć Graph Search, tagi z jednoczesną, znaczącą zmianą wystroju serwisu. Póki co jednak pozostaje nam jedynie czekać.

Jak inni odbierają wprowadzone zmiany? Jenni pisze:

There are a few minor complaints that I’ve has so far which are probably easily-fixed by Facebook. It’s now more difficult to look at an overview of activity for a specific range of dates, which is a pain if you have scheduled reporting periods. Also, there is still a two-day delay in getting the most current Insights which I was hoping would disappear with the update. But that said, this is still a massive leap in the right direction and this Page Admin is very happy to see the progress.

Z kolei Priscila pisze (tłumaczenie z portugalskiego automatem):

Znacznie bardziej szczegółowy i kompletny, nowy Facebook Insights umożliwia administratorowi strony, by poznać swoją publiczność lepiej. Ponadto, możliwe jest, aby wiedzieć, jak ci ludzie odnoszą się do strony i treści zamieszczonych w nim. Dzięki tym informacjom można zwiększyć integrację ze społeczeństwem i opracować konkretne strategie, aby osiągnąć cele.

A Wy co sądzicie o nowych statystykach Facebooka i ostatnich zmianach? Napiszcie w komentarzu!

Źródło zdjęć: The Social Penguin

[/like-gate]

6 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page