Czym jest profesjonalne prowadzenie fanpage? Z czego się składa? Jak odróżnić profesjonalnie prowadzony fanpage od fanpage’a prowadzonego amatorsko? Dowiedz się teraz!
Lajki, zasięgi, klienci, dobre opinie. Wszyscy chcemy, żeby liczby odpowiadające tym zagadnieniom były jak najlepsze. Aby osiągać dobre wyniki fanpage musi by prowadzony profesjonalnie. Prowadzimy już fanpage dla klientów od kilku lat, zarówno dla małych firm, jak i dla organizacji i instytucji. Każda z nich ma określone wymagania. Często startujemy też w różnych przetargach, w których wymagania klienta są jednocześnie standardem wyznaczanym najlepszym agencjom social media.
Z naszego doświadczenia wynika, że jest kilka czynników, które odróżniają profesjonalne prowadzenie fanpage’a. Specjalizując się w takich działaniach wdrożyliśmy zresztą te standardy do naszej oferty dostępnej dla każdego klienta, aby każdy mógł zacząć obecność w social media profesjonalnie.
Oto główne wyznaczniki profesjonalnego prowadzenia fanpage’a:
Stworzenie strategii kreatywnej social media
Stworzenie strategii prowadzenia fanpage’a
Stworzenie strategii antykryzysowej
Tworzenie action planów (np. miesięcznych)
Tworzenie raportów (np. miesięcznych)
Profesjonalne prowadzenie fanpage’a musi odbywać się w zgodzie z całościową strategią marketingową klienta. Działania muszą być spójne z innymi metodami promocji, tak samo jak tworzone kreacje. Nie może być tutaj rozdźwięku. Duże znaczenie w profesjonalnym prowadzeniu fanpage’a ma odpowiednia komunikacja z klientem i stosowanie pewnych norm mimo iż praca w social media zdaje się być czysto kreatywna. Przed rozpoczęciem działań tworzy się najpierw strategie mówiące o koncepcji prowadzenia fanpage’a. Strategie te przedstawia się klientowi do akceptacji i zgłoszenia ew. uwag i zmian. Dzięki temu klient ma pewność, że następujące działania będą wykonywane według poczynionych ustaleń.
Duże znaczenie ma też opracowanie sposobu reagowania na sytuacje kryzysowe. Oczywiście nie da się przewidzieć sytuacji kryzysowych z powodu ich natury. Niemniej można ustalić pewne scenariusze postępowania i komunikacji, gdy sytuacja kryzysowa się ujawni.
Dla części klientów ważniejsze jest to, żeby rozpocząć prowadzenie konta jak najszybciej. Jednak dobrze jest poświęcić trochę czasu i uwagi na współpracę na tym etapie. W stosunku np. do kilku miesięcy, czy lat, gdy fanpage będzie „prowadził się sam” tydzień czy dwa to naprawdę krótki czas oczekiwania. Zresztą nikt przecież nie zaczyna budowania jeśli nie ma jeszcze projektu.
Gdy mamy opracowane ramy działania w social media zaczyna się etap wdrożenia czyli przygotowanie komunikacji. Jest on przedstawiany zawczasu w postaci tzn. action planu. Zawiera on planowane wpisy, ich treści, gotowe kreacje graficzne, filmy, zdjęcia, sposób brandowania i daty publikacji. Klient może zapoznać się z treściami przed ich publikacją i ma dość czasu, by zgłosić uwagi, a Wykonawca, by wdrożyć zmiany. Klient jest w stanie również skorelować inne swoje działania z planem komunikacji, albo dopasować komunikację w social media do planowanych wydarzeń w swojej firmie.
Na koniec każdego miesiąca z kolei profesjonalnie prowadzony fanpage jest raportowany – klient otrzymuje raport z efektów prowadzenia działań – liczby polubień, zasięgu, kliknięć, informację o tym, które wpisy sprawdziły się, a które nie. Jest to nie tylko informacja dla klienta, ale również dla Wykonawcy, który na bazie tych informacji aktualizuje linie kreatywne na następny okres wykonawczy.
Jak widać, chociaż profesjonalne prowadzenie fanpage ‚a może kojarzyć się z profesjonalną grafiką, wysokiej jakości zdjęciami, brandingiem i lajkami, oraz szybkim i rzeczowym odpowiadaniem na pytania,ale stoi za nim o wiele więcej działań w tle, których nie widać na pierwszy rzut oka, a które prowadzone starannie wzmacniają działania marketingowe firmy bądź organizacji.
Mam nadzieję, że ten artykuł przybliżył Wam temat profesjonalnego prowadzenia fanpage’a. Jeśli jesteś zainteresowany/a tematem zapraszam do kontaktu: tomasz.smykowski@websoul.pl albo zadzwoń: 664-779-129.
Comments