top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Promocja restauracji w Internecie nie idzie przez te 6 błędów

Tak samo jak restaurator dba o to, aby restauracja była każdego dnia zadbana i gotowa na gości tak samo strona internetowa musi odzwierciedlać to zaangażowanie. Pamiętajmy, że strona restauracji jest jej wizytówką. Jeśli ktoś widzi, że na stronie coś nie działa, jego zaufanie spada. Jeśli coś jest niejasne, wzbudza się w nim niepewność, jeśli brakuje istotnych informacji rodzą się podejrzenia.


Dlatego też przygotowaliśmy listę rzeczy, które warto sprawdzić na swojej stronie i ustalić czy wszystko działa poprawnie. Można to zrobić samemu i następnie zlecić firmie informatycznej wprowadzenie poprawek i modernizacji strony albo zrobić samemu chociaż wiemy, że chociaż wiele restauracji ma dostęp do systemu zarządzania treściami tzn. CMS-a to mało z kadr menadżerskich ma czas i ochotę uczyć się obsługi informatycznej takiego systemu.

Oto lista najczęstszych błędów na stronach internetowych restauracji:

1. Brak wersji językowych.


Restauracja przy Hotelu Polonia – mały tekst, niewygodna strona we Flashu.


Polskę odwiedza coraz więcej turystów. Brak wersji językowych dzisiaj przestał być standardem, a wyjątkiem. Dobra restauracja musi oferować przynajmniej język angielski. Przydałoby się również dodać język niemiecki, francuski, rosyjski, hiszpański. Konkretne języki można ustalić w oparciu o dane dotyczące odwiedzin strony.

Wprowadzenie nowych wersji językowych zwiększy liczbę gości z zagranicy, szczególnie w przypadku tradycyjnych restauracji.

2. Linki obniżające pozycję w wyszukiwarkach np. Google

Wiele stron restauracji ma niepotrzebne linki do innych stron. Nie ma nic złego w takim linkowaniu, ale problem jest w sposobie opisania takiego linku. Zauważyliśmy, że wiele restauracji ma ten link umieszczony w taki sposób, że ich pozycja w wyszukiwarkach ulega obniżeniu.

Poprawa takich linków sprawi, że firma będzie wyżej w wyszukiwarkach i wyda mniej na pozycjonowanie.

3. Niewygodna strona we Flashu


Do niedawna panowała moda na tworzenie stron we Flashu. Był to wtedy jedyny sposób, aby sprawić by strona była atrakcyjna wizualnie. Teraz jednak Flasha nie trzeba używać. Co więcej – nie powinno się tego robić. Flash powoduje, że strona jest niżej w wyszukiwarce. Flash utrudnia nawigację po stronie. Nie każdy ma zainstalowanego Flasha. Flash za długo się ładuje. Nie każdemu Flash działa dobrze. A poza tym wszystkim wiele stron wykonanych we Flashu jest słabo, a elementy nawigacyjne są niewyobrażalnie niewygodne np. niewygodne paski przewijania. To wszystko sprawia, że Flash na stronie to więcej problemów niż pożytków. Jak sprawdzić czy masz stronę we Flashu? Kliknij prawym przyciskiem na obszar strony. Jeśli w menu pojawi się „Adobe Flash Player” to oznacza, że niestety tak.

Zmiana strony z wersji we Flashu na wersję w HTML sprawi, że więcej osób pozna ofertę Twojej restauracji , wzrośnie Twoja pozycja w wyszukiwarce i wydasz mniej na pozycjonowanie.

4. Wadliwy formularz rezerwacji stolika

Pole na rezerwację stolika jest już standardem na stronach polskich restauracji. Jednak bardzo rzadko takie formularze są przystępne. Znaleźliśmy zaledwie 1-2 formularze, które zostały wykonane poprawnie. Pozostałe mają pole np. na wpisanie daty tekstowo a więc np. 01-03-2013. Obecnie można zastąpić takie pola przystępnym kalendarzem. Może to wydawać się niewielką zmianą ale poprawa formularza zamówienia sprawi, że więcej osób będzie z niego korzystało.

Poprawiając formularz rezerwacji zwiększamy liczbę rezerwacji usprawniając planowanie pracy w lokalu.

5. Brak mapy dojazdu


Atrakcyjna wizualnie strona, jednak mało funkcjonalna i bez wersji językowych.


Mapki dojazdu są już raczej zwyczajem na stronach restauracji. Jednak nie zawsze są tak przystępne jak moglibyśmy się tego spodziewać. Czasem takie mapki są za małe. Czasem nieczytelne. Najlepiej osadzić na stronie jedną z gotowych map np. Google. Mamy wtedy pewność, że nasz potencjalny klient będzie mógł mapę wydrukować, zaplanować sobie podróż samochodem, autobusem, czy pieszo. Taka mapa może nie będzie się wizualnie komponować z resztą strony, ale można ją umieścić w estetyczny sposób tak aby spełniała swój podstawowy cel. Sporadycznie trafiliśmy również na strony restauracji gdzie nie było mapy dojazdu. Bez mapy tracimy duży odsetek osób, które są nowe w mieście, albo przejazdem. Takie osoby mogą zrezygnować z poszukiwań podanego adresu.

Umieszczając na stronie poprawną mapę dojazdu zwiększamy liczbę klientów.

6. Nieprowadzony fanpage na Facebooku


Bar Fiesta – ponad 100 fanów na Facebooku, ale nikt się z nimi nie komunikuje


No i oczywiście ostatnie i najważniejsze: nieprowadzony fanpage na Facebooku. Może konkurencja miała już swój fanpage więc restauracja również swój zakłada. Fanpage taki wisi w Internecie, a liczba fanów nie przyrasta, albo wynosi zaledwie kilkadziesiąt. Nikt nie utrzymuje nawet z nimi kontaktu, bo nikt z restauracji nie ma czasu, aby rozpoznać temat i systematycznie pracować na stworzenie relacji z klientami.

Prowadzenie systematycznie fanpage’a zwiększa świadomość marki, pozwala dotrzeć do kolejnego pokolenia klientów i zmniejsza całkowite nakłady ponoszone na marketing restauracji.

Podsumowując tak samo jak restaurator nieustannie dba o najwyższą jakość swojej restauracji od jej progu aż po kuchnię tak samo trzeba dbać o stronę internetową i fanpage restauracji na Facebooku bowiem to jedyny sposób aby utrzymać renomę i mieć stałych klientów w erze internetowej.

Jeśli masz pytania napisz albo zadzwoń. Poradzimy, odpowiemy, pomożemy.

5 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page