top of page
Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

5 sposobów na promocję lokalnego sklepu w Internecie i na Facebooku

Jak promować lokalny sklep w Internecie, social media i na Facebooku? Dowiesz się z tego artykułu!


1. Strona internetowa

Pierwsze co należy zrobić to wykonać stronę internetową. Powinna ona zawierać informację o tym jakie produkty lub usługi sprzedajesz, na jakim obszarze działasz oraz posiadać mapę dojazdu, e-mail kontaktowy (który jest odbierany) i aktualny numer telefonu. Jeśli chodzi o podstawy to wszystko co jest potrzebne.

Należy też zadbać o to, żeby strona była dobrze wyświetlana na urządzeniach mobilnych i tabletach, ponieważ coraz częściej ludzie poszukują lokalnych sklepów właśnie za pomocą tych urządzeń.

Dobra strona jest Twoją wizytówką w internecie. Dzięki poprawnemu jej przygotowaniu każdy będzie mógł dowiedzieć się o istnieniu Twojego sklepu.

2. Mapy (Google)

Drugą rzeczą jest dodanie firmy do Map Google oraz innych map (Zumi itp.). Dzięki temu nie tylko Internauci szukający bezpośrednio na mapach będą mogli Cię znaleźć. Także w wynikach wyszukiwania Google Twój sklep będzie lepiej widoczny. Znajdzie się tam informacja o lokalizacji, odległości od miejsca, w którym znajduje się potencjalny nabywca, a nawet mapa z zaznaczoną lokalizacją.

Dzięki temu dotrzesz do większej ilości osób z okolicy.

3. Pozycjonowanie (SEO)

Pierwszy krok w kierunku wysokiej pozycji w Google to odpowiednie wypozycjonowanie strony. Są różne techniki realizujące to zadanie o różnych skrótach np. SEO, SEM itd. Najważniejsze jest jednak to, aby strona internetowa była dobrze zoptymalizowana pod kątem Twoich potencjalnych nabywców. Dobre ustawienie parametrów strony spowoduje, że będziesz wysoko w Google pod odpowiednimi hasłami.

W ten sposób osoby szukające produktów, które oferujesz znajdą Cię w sieci.

4. Reklama (Adwords, Facebook, LinkedIn i inne)

Obecnie bez reklamy ciężko jest dotrzeć do klientów przez Internet. Na szczęście są możliwości stosunkowo taniego wypromowania lokalnego sklepu w Internecie. Można uruchomić reklamę w Google (Google Adwords) dzięki czemu bez czekania na rezultaty pozycjonowania znajdziesz się na górze wyników wyszukiwania w Google. Google oferuje też inne formy reklamy np. wyświetlanie bannera reklamowego na stronach internetowych, albo remarketing – wyświetlanie bannerów internautom, którzy już raz odwiedzili stronę Twojego sklepu.

Google pozwala określić gdzie i komu wyświetlają się reklamy. Tj. po wpisaniu jakich fraz kluczowych np. „wózki dziecięce poznań” oraz ustalić obszar, który nas interesuje np. województwo pomorskie. Potencjalnym klientom możemy wyświetlić też od razu numer telefonu i mapę, aby ułatwić im dotarcie do sklepu. Jeszcze więcej możliwości oferuje Facebook.

Na Facebooku możemy wykonać reklamę, która będzie prowadzić, tak samo jak reklama Google, do strony internetowej. Co najważniejsze – możemy bardziej prezycyjnie określić komu będzie się reklama wyświetlała. Oprócz lokalizacji podajemy wiek, zainteresowania, płeć itd. Np. wózki dziecięce mogą być ustawione tak, aby były reklamowane wyłącznie matkom dzieci w wieku od 0 do 3 lat  z okolic Poznania.

Czym lepiej skonfigurowana reklama tym lepsze daje efekty i oczywiście mniej za nią płacimy. Tutaj korzystanie z bezpłatnych porad doradców sieci reklamowych nie zawsze się sprawdza. Nie wykonują oni pełnej konfiguracji reklam przez co można wydać dużo pieniędzy bez realnych efektów.

Niemniej dobrze zoptymalizowana reklama daje efekty i pozwala zdobyć bezpośrednio nowych klientów.

5. Social media marketing

Powyższe działania mają charakter raczej jednorazowy, tj. można je wykonać i pracują na siebie. Jeśli chodzi o social media jest inaczej. Social media marketing wymaga poświęcania systematycznie czasu, aby przynosił efekty.

Social media marketing to zbiór działań takich jak: prowadzenie bloga, prowadzenie konta na forum tematycznym, prowadzenie fanpage’a, konta firmy na Twitterze, LinkedIn czy innych serwisach zwanych społecznościowymi.

Prowadzenie social media marketingu daje wiele korzyści: możliwość dotarcia do klientów, nawiązanie z nimi kontaktu, prezentowanie nowych produktów, poprawę obsługi klientów.

Oczywiście aby to było możliwe trzeba poświęcać temu zajęciu regularnie czas. Wielu właścicieli lokalnych sklepów stara się robić to samemu. Inni zatrudniają pracowników, którzy się tym zajmują. Inni zlecają działania agencji social media.

Obojętnie które rozwiązanie wybierzesz warto profesjonalistom zlecić przynajmniej przygotowanie strategii marketingu społecznościowego. Wtedy Twoja obecność w social media będzie służyła realizacji celów – a więc popularyzacji sklepu i zdobywaniu nowych klientów z okolicy.

3 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page