top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Czy reklamy na Instagramie będą skuteczne?

Już wkrótce wszyscy będą mogli prowadzić kampanie reklamowe na Instagramie. Czy mobilna aplikacja społecznościowa ze zdjęciami zainteresuje reklamodawców?


Niedawno Facebook ogłosił, że wdroży możliwość reklamowania się za pomocą platformy Facebook Ads na Instagramie. Co ciekawe, reklamy nie tylko będzie można targetować względem płci czy miejsca wykonania zdjęcia. Dzięki powiązaniu z siecią Facebook będziemy mogli targetować reklamy według lokalizacji, zainteresowań, co stwarza już możliwość dotarcia do precyzyjnie wybranej grupy potencjalnych klientów.


Instagram już wcześniej współpracował z agencjami reklamowymi, w celu sprawdzenia, jak skuteczne będą wpisy sponsorowane. Według badania 400 kampanii miały być zapamiętywane 2.8 razy częściej niż w przypadku innych formatów.

Zanim możliwość reklamowania się będzie dostępna dla wszystkich trzeba jeszcze poczekać. Na Facebooku sukcesywnie udostępniane są kolejne fragmenty systemu reklamowego, który będzie działać tak samo jak reklamy Facebooka. Ułatwi to tworzenie kampanii na oba te serwisy społecznościowe.


Ale czy reklamodawcy będą tym zainteresowani? Jeśli wierzyć przewidywaniom eMarketer w 2017 roku przychody z reklam na Instagramie będą stanowić ok. 10% przychodów grupy Facebook i wyniosą 2.8 mld dolarów.

Obecnie niewiele wiadomo jakie formaty dokładnie zaoferuje Instagram. Z pewnością będą to wpisy sponsorowane znane z Facebooka. Możliwe, że zobaczymy też rozwiązania opierające się na popularnych na Instagramie tagach.

(Grafiki pochodzą ze strony Instagramu)

4 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page