top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Fani kupują na Facebooku – zobacz jak ich przekonać!

Masz sklep internetowy? Zobacz jak przekonywać w najbliższych tygodniach do zakupów właśnie u Ciebie.



Według badania „Pulse of The Online Shopper”  wykonanego na zlecenie UPS w 2013 roku przez comScore jest kilka czynników, według których klienci oceniają zadowolenie z zakupów online. 81% z nabywców docenia sprawny przebieg procesu zakupu na stronie sklepu internetowego. 80% docenia różnorodność asortymentu, 73% dostępność różnych opcji dostawy (ekspresowa, ekonomiczna, kurier itp.), 71% różne opcje płatności natomiast 69% zniżkę, albo darmową dostawę. 62% łatwość zwrotu i wymiany towaru.

Poprzestańmy na tych 6 punktach. Warto w najbliższym czasie podczas gorączki przedświątecznych zakupów podkreślać zalety sklepu w tych obszarach. Jeśli więc proces sprzedaży przebiega sprawnie, albo sklep oferuje dodatkowe ułatwienia, które nie są dostępne gdzie indziej – warto o tym napisać na fanpage’u. Tak samo warto wskazywać różnorodne grupy asortymentowe i obok produktów, które uważamy za popularne przed świętami, wskazywać również inne produkty, czasem tańsze czy mniej popularne. Dzięki temu nie tylko zwiększyć się może koszyk zakupów, ale również możemy oferować zniżki i darmową dostawę wg. wartości zamówienia. Ta cecha szczególnie wpłynie na satysfakcję klientów. Polityka zwrotów i wymiany towaru również będzie odbierana pozytywnie, jeśli będzie liberalna. Idealnie jeśli oferujemy politykę zwrotu bez zadawania pytań. Oczywiście na ile to jest możliwe zależy od konkretnego sklepu.

Badania wykonane przez comScore pokazują, że szczególnie ostatni czynnik staje się istotny dla nabywców. W 2012 roku politykę zwrotów sprawdzało 33% nabywców przed zakupem, w 2013 robiło to 38% badanych. Łatwość zwrotów wpływa nie tylko na większą pewność co do wykonania zakupu i wybranie jednego sprzedawcy względem innego (48%). 67% nabywców jest skłonnych kupować więcej od klientów, którzy pozwalają na zwrot towaru. 64% z większą pewnością poleci sklep znajomym, a 36% bardziej skupi się na jakości produktu niż na cenie.

Dlatego warto przy okazji prowadzenia konta na Facebooku, wysyłanych newsletterów, czy reklam typu display wskazywać na wszystkie nasze przewagi w powyższych dziedzinach.

Wspominanie o wszystkich przewagach w procesie sprzedaży może być czasochłonne. W okresie natężenia przedświątecznego ruchu łatwo jest porzucić obecność w social media. Jednak po miesiącach inwestycji w social media to najgorsze co można zrobić ponieważ właśnie teraz jest najlepszy czas, aby inwestycja się zwróciła. Należy się jednak skupić na informowaniu i komunikacji nastawionej na potencjalnych nabywców i liderów opinii.

Mamy duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii na Facebooku nastawionych na sprzedaż. Wiemy co jest skuteczne, a co nie. Napisz do nas, albo zadzwoń. Zobaczymy co można poprawić w Twojej komunikacji w social media i co warto jeszcze zrobić, żeby maksymalnie wykorzystać przedświąteczne okazje sprzedażowe.

7 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page