top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Jak połączyć lokalizacje firmy na Facebooku?

Jeśli Twoja firma posiada kilka siedzib, można połączyć je na Facebooku uzyskując dodatkowe możliwości. Dowiedz się jak z tego artykułu.



Sieć restauracji ma kilkanaście lokalizacji na terenie całego kraju. Menadżer każdej z nich zakładał osobny fanpage, aby komunikować się z fanami. W efekcie na Facebooku istnieje kilkanaście fanpage’y. Każdy jest prowadzony z różną skutecznością, nie ma kontroli nad tym co jest na nich publikowane, ani nie ma żadnej spójności wizualnej. Klientom trudno trafić na właściwy fanpage okolicznej restauracji. Wszelkie aktualizacje np. numerów telefonów czy godzin otwarcia to udręka.

Wiele osób, które zaczynają centralnie koordynować działanie marketingu sieci restauracji bądź sklepów staje przed takim problemem. Na szczęście Facebook przewidział taką sytuację i udostępnia ukrytą funkcję, o której mało kto słyszał i mało kto z niej korzysta. Do niedawna była ona dostępna jedynie dla rozległych franczyz takich jak McDonalds.

Korzyści z tej funkcji to między innymi:

  1. mapa wszystkich lokalizacji na fanpage’u

  2. wyświetlanie najbliższej placówki

  3. łatwa koordynacja publikacji treści między lokalizacjami

  4. łatwiejsze tworzenie reklam do osób w pobliżu lokalizacji

  5. łatwiejsza zmiana numerów telefonów, adresów i godzin otwarcia

Jest też minus:

  1. wszystkie fanpage lokalizacji mają ten sam schemat nazw: NAZWA_GŁÓWNA (MIASTO) np. Lodziarnia Pyszna (Warszawa)

Jak zatem skorzystać z tej funkcji? Oto poradnik krok po kroku jak tego dokonać:

  1. Uzyskaj dostępy administracyjne do wszystkich lokalizacji

  2. Upewnij się, że główny fanpage nie ma podanego adresu (jeśli ma i chcesz zachować recenzje, nie kasuj adresu z fanpage’a i skontaktuj się z nami)

  3. Zbierz dane do każdej lokalizacji: aktualny numer telefonu i godziny otwarcia

  4. Zgłoś chęć połączenia fanpage’y do firmy, która się tym zajmuje i wie, jak to zrobić dobrze

  5. Po połączeniu fanpage’y będziesz mógł/mogła swobodnie aktualizować numery telefonów, adresy i inne informacje dotyczące lokalizacji (poza nazwami).

Przydatną korzyścią z lokalizacji jest też niedawno dodana opcja dotycząca publikacji wpisów. Można ustawić, żeby wpisy z głównego fanpage’a nie były publikowane na fanpage’ach lokalizacji, by były publikowane automatycznie, albo by były publikowane, gdy na lokalnym fanpage’u nie są publikowane lokalne wpisy.

Podsumowując funkcja lokalizacji firmy jest bardzo przydatna dla sieci placówek. Czy to restauracji, sklepów czy fastfoodów bądź banków.

Jeśli chcesz połączyć swoje lokalizacje na Facebooku napisz do mnie: tomasz.smykowski@websoul.pl. Przeprowadziłem już kilka razy ten proces i znam wszystkie pułapki i przeszkody w tym procesie.

4 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page