top of page
Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Relacja z I konferencji social media w służbie organizacjom pozarządowym – 22.04.2013

22 kwietnia 2013 roku w Poznaniu odbyła się I konferencja social media w służbie NGO, w której jako prelegent występował Tomasz Smykowski. Zobacz zdjęcia i przeczytaj relację.


22 kwietnia 2013 w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu odbyła się I Konferencja Social Media w służbie organizacji pozarządowych przygotowana przez Fundację Kształcenia Ustawicznego Peritia.

Konferencja zaczęła się od przywitania uczestników przez prezes Fundacji Peritia – Monikę Łagodzińską, która opowiedziała o celach fundacji. Następnie Beata Frankiewicz przedstawiła agendę konferencji.


Następnie rozpoczął się panel „Na czym polega fenomen mediów społecznościowych” Magdaleny Pikutowskiej z agencji reklamowej Borbis Media.


Magdalena Pikutowska wprowadziła uczestników konferencji w temat mediów społecznościowych podając ich klasyfikację i przykłady działających i popularnych serwisów każdego typu. Wymieniła również błędy popełniane w social media: brak pomysłu na komunikację, założenie profilu zamiast fanpage’a, umieszczanie za dużej ilości wpisów, „żebrolajki”, czyli wpisy nie związane z działalności organizacji. Stwierdziła również, że konkursy nie sprawdzają się w przypadku organizacji NGO.

Po prezentacji Magdaleny Pikutowskiej nastąpiła przerwa na kawę, podczas której uczestnicy wymieniali się doświadczeniami z social media.


Kolejny panel pt. „Jak ożywić Facebook i zwiększyć zaangażowanie internautów” rozpoczął Tomasz Smykowski z Agencji Social Media Websoul zaczynając od zapowiedzenia konkursu, którego szczegóły miały zostać podane na koniec panelu. W pierwszej części panelu pod hasłem „Social media potrzebują NGO” przedstawione zostały korzyści z prowadzenia działań w social media dla organizacji NGO, oraz dwa przykłady skutecznych metod angażowania fanów przez organizację Big Brothers Big Sisters oraz American Field Service. Pokazane zostały również sposoby na zaplanowanie działań na Facebooku oraz zgromadzenie odpowiedniej ilości jakościowych i angażujących treści do publikacji na fanpage’u.

Druga część panelu została poświęcona darmowemu kreatorowi Zakładka Polishwords służącemu rozbudowywaniu fanpage’a organizacji NGO o dodatkowe zakładki ułatwiające organizowanie informacji dla wolontariuszy, sponsorów i fanów. Pokazane zostały przykłady zastosowania zakładek m.in. na najlepszym debiucie roku 2012 wśród instytucji publicznych czyli fanpage’u strefy edukacyjnej IPN. W dalszej części Tomasz Smykowski pokazał jak w praktyce zainstalować i korzystać z kreatora, oraz jakie ma możliwości. Przedstawione zostały również różnorodne dostępne zasoby wsparcia technicznego: od forów, przez kontakt mejlowy po podręcznik w postaci e-booka i w wersji papierowej. Temat kreatora zainteresował uczestników, którzy zadawali wiele szczegółowych pytań.


W trzeciej części prezentacji krótko omówione zostały cele organizacji konkursów na Facebooku przez organizacje pozarządowe oraz rady dotyczące zorganizowania popularnego i wspierającego cele organizacji konkursu oraz przykład niedawno uruchomionego konkursu wspierającego cele społeczne na serwisie Facebook.


Na koniec panelu Tomasz Smykowski zapowiedział, że chce, żeby dzisiejsza konferencja stała się dobrym początkiem dla działalności zgromadzonych przedstawicieli NGO w social media, z których jedna część już ma swoje fanpage natomiast druga jest w trakcie przygotowań do ich założenia. W związku z tym ogłosił dwumiesięczny konkurs, w trakcie którego co tydzień, we wtorek, na blogu Websoul pojawiać się będą kolejne artykuły z poradami dotyczącymi prowadzenia fanpage’a przez NGO. Prowadzący fanpage organizacji NGO zarówno uczestniczący w konferencji jak i nie, mogą zgłaszać swój udział w konkursie drogą mejlową w trakcie jego trwania. Na koniec konkursu wyłonione zostaną najlepsze fanpage NGO, a wśród osób je prowadzących zostanie rozdanych 6 książek o marketingu internetowym.


Po przerwie Tomasz Smykowski zachęcił uczestników do udziału w warsztatach „Praktyczne wykorzystanie Facebooka w marketingu i reklamie”, które odbędą się 10 maja w Warszawie.

Następnie prawnik i aplikant adwokacki Sławomir Perdoch z prezentacją pt. „Co wolno w sieci – prawo własności, prawo autorskie i inne„. Wprowadził on uczestników w pojęcia i ustawy związane z prawem autorskim, ochroną wizerunku oraz przybliżył praktykę tego prawa na konkretnych przykładach rozstrzygnięć sądowych.


Uczestnicy zadawali pytania związane z praktycznym dostosowaniem się do obowiązującego prawa, w tym o możliwość wykorzystania zdjęć zrobionych przez wolontariuszy, czy możliwości dochodzenia swoich praw w przypadku plagiatów.


Na koniec konferencji głos zabrał również Przemysław Wrona, zapraszając uczestników na organizowane regularnie poznańskie spotkania Klubu Fundraisera, podczas których organizacje pozarządowe mogą dowiedzieć się jak lepiej nawiązywać relacje z biznesem w zakresie fundraisingu, sponsoringu i CSR. Informacje o najbliższych spotkaniach Klubu w Poznaniu i innych miastach w Polsce można znaleźć na stronie Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu (http://www.szkolenia.fundraising.org.pl/klub-fundraisera-2/).

Konferencję zamknęła Prezes Fundacji Peritia Monika Łagodzińska zapowiadając, że wkrótce pojawią się informacje o kolejnym spotkaniu dla organizacji pozarządowych połączonym z warsztatami.

Kompletną relację prowadzoną na żywo z konferencji można znaleźć na fanpage’u Fundacji Peritia skąd też pochodzą umieszczone powyżej zdjęcia.

2 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

댓글


bottom of page