top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Wyjaśniamy nowe przyciski wezwania do działania na Facebooku

Jak dodać przycisk wezwania do działania (call to action) do fanpage’a? Dowiedz się teraz!


Nowe przyciski wezwania do działania Facebook | Websoul

Nowe przyciski wezwania do działania Facebook bykst / Pixabay


Zespół Facebooka dodał parę dni do fanpage’y nową opcję. Dzięki niej zwiększysz konwersję z social media na cele marketingowe.

Wezwanie do działania na fanpage’u

Już od wielu miesięcy można dodawać do reklam przyciski wezwania do działania. Przyciski te zachęcają Facebookowiczów do kliknięcia i wykonania określonego działania np. zakupu, rezerwacji, rejestracji itp.

Teraz Facebook wprowadził możliwość dodania przycisku wezwania do działania do fanpage’a.

Oto przykładowy przycisk „Kup teraz” umieszczony na naszym koncie społecznościowym na Facebooku:


Przycisk wyświetla się obok przycisku „Lubię to” i jest widoczny zarówno dla niezarejestrowanych jak i zarejestrowanych użytkowników Facebooka. Aby internauta go zobaczył musi przejść do naszego profilu. Jeśli więc zobaczy wpis sponsorowany albo udostępniony na tablicy, to dopiero gdy go kliknie zobaczy przycisk.

Co ciekawe, przycisk będzie widoczny również na urządzeniach mobilnych, na urządzeniach Apple i na urządzeniach z systemem Android. Przycisk jest wyświetlany pod okładką, przyciskami głównymi (lubisz to, zapisz, wiadomość) i liczbą fanów. Umiejscowienie przycisku jest bardzo podobne na Androidach i Applach:


Rodzaje wezwań do działania

Obecnie Facebook oferuje kilka typów wezwań do działania, oto one:

– zarezerwuj teraz

– skontaktuj się z nami

– użyj aplikacji

– zagraj w grę

– kup teraz

– rejestracja (docelowo będzie: „zarejestruj się” z uwagi na błędne tłumaczenie)

– zobacz film

Na razie nie ma informacji, aby Facebook udostępnił inne typy wezwań. Każde wezwanie posiada swój tekst i ikonę wyświetlaną obok.

Urządzenia mobilne

Facebook zadbał o użytkowników mobilnych. Na etapie dodawania wezwania do akcji można określić gdzie mają być kierowani użytkownicy komputerów, gdzie użytkownicy wersji mobilnej Facebooka, gdzie użytkownicy iOS-ów, a gdzie Androida.

Co ciekawe, oprócz kierowania do strony WWW, Facebook pozwala skierować użytkownika do określonej aplikacji. Jeśli użytkownik nie ma odpowiedniej aplikacji Facebook również to rozpozna i może skierować użytkownika np. do katalogu aplikacji.

Czy warto korzystać?

Oczywiście. Facebook wprowadzając przyciski wezwań do akcji wyraźnie wskazuje marketingowcom jak mają konstruować fanpage i włączać je do swoich strategii. Każdy fanpage powinien mieć jeden konkretny cel odzwierciedlony w wezwaniu do akcji. Innymi słowy musimy zdecydować w końcu czego oczekujemy od Internautów, którzy polubili nasz fanpage i lajkują wpisy. Czy chcemy, żeby coś u nas kupili? Zarejestrowali się? Obejrzeli film? Skupienie się na jednym celu powinno pomóc nie tylko Internautom ale też marketingowcom, dla których Facebook i social media nadal nie są powiązane z resztą strategii marketingowej firmy. Są traktowane jako potencjalne źródło lajków i niemierzalnych efektów. Ustalenie jednego celu ułatwi mierzenie konkretnych efektów z prowadzenia fanpage’a. Chociaż oczywiście dodanie samego przycisku nie rozwiąże wszystkich spraw.

Jak dodać?

1. To proste. Wchodzimy na stronę główną fanpage’a posiadając uprawnienia administracyjne. Klikamy „utwórz wezwanie do działania” (call to action):


2. Wybieramy przycisk wezwania do akcji:


3. Decydujemy gdzie mają być kierowani użytkownicy serfujący na komputerze oraz urządzeniu mobilnym (Facebook w przeglądarce):


4. Decydujemy gdzie mają być kierowani użytkownicy urządzeń Apple:


4b. Możemy skierować ich do aplikacji:


5. Analogicznie decydujemy gdzie ma trafić użytkownik Androida. Poniżej widoczna jest wersja z przekierowaniem do aplikacji:


6. Klikamy „utwórz”. Gotowe

Edycja wezwania do działania

Aby edytować wezwanie do działania klikamy w trójkąt obok wezwania. Możemy tam edytować wezwanie, jak i je usunąć:


Statystyki

Facebook umożliwia sprawdzenie ile osób korzysta z przycisku. Ogólna liczba osób, które kliknęły w przycisk CTA jest widoczna po prawej stronie fanpage’a. Po kliknięciu w wartość pojawia się wykres liczby kliknięć w ostatnim tygodniu:


7 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page